KROK PO KROKU
Jeżeli chcesz studiować w Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu:
Uczelnia nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości dokonania rejestracji lub wprowadzenia zmian przez kandydata w przypadku awarii sieci telekomunikacyjnych, niezależnej od Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, lub okresowego przeciążenia naszych serwerów.
KROK 1 - ZAPOZNAJ SIĘ Z PODSTAWOWYMI INFORMACJAMI
UWAGA! Wnioskując o usunięcie danych osobowych, powinieneś uprzednio zaznaczyć rezygnację w swoim profilu w IRK na wszystkich kierunkach studiów, na których ubiegałeś się o przyjęcie.
KROK 2 - REJESTRACJA WSTĘPNA
Zarejestruj się przez przycisk logowania, który znajdziesz wyżej lub bezpośrednio przez link:
dla kandydatów na studia w j. polskim: https://irk.umw.edu.pl/irk/irk/strony/logowaniekandydat.html?locale=PL
dla kandydatów na English Division: https://recruitment.umw.edu.pl/irk/irk/strony/rejestracjakandydata.html?locale=en
następnie:

KROK 3 - WPROWADZANIE DANYCH
Zaloguj się do IRK poprzez wpisanie swojego adresu e-mail oraz hasła lub jeżeli jesteś już zalogowany:
Nieprawidłowe lub niekompletne wypełnienie pól obowiązkowych spowoduje pojawienie się komunikatu o błędzie i uniemożliwi przejście do kolejnego etapu rejestracji.
Po kompletnym wypełnieniu danych zakładka zmieni kolor na zielony (z czerwonego).
EGZAMIN WSTĘPNY Z WIEDZY DLA CUDZOZIEMCÓW
Cudzoziemca-kandydata na studia 1 stopnia lub jednolite studia magisterskie, posiadającego świadectwo wydane w krajach spoza UE, obszaru EFTA, OECD, stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, obowiązuje egzamin wstępny z wiedzy, którego celem jest sprawdzenie wiedzy niezbędnej do podjęcia studiów.
Egzamin przeprowadzany jest na platformie PLUM w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji i ma formę testu on-line.
Egzamin wstępny z wiedzy składa się z czterech części: testu z biologii, testu z chemii, testu z fizyki i testu z matematyki. Cudzoziemiec otrzymuje kolejno dostęp do każdej z części egzaminu. Do każdej z nich kandydat może przystąpić z zastrzeżeniem, że musi zaliczyć co najmniej dwa z czterech testów. Czas przeznaczony na rozwiązanie każdego z testów wynosi 30 minut. Zaliczenie każdego z dwóch testów na poziomie co najmniej 60% uprawnia do uczestnictwa w dalszych etapach postępowania rekrutacyjnego. Egzamin przeprowadzany jest w języku polskim lub angielskim, stosownie do języka, w jakim prowadzony jest kierunek, na który kandydat się rekrutuje.
Pod tym linkiem znajdziesz Regulamin egzaminu wstępnego z wiedzy .
EGZAMIN Z JĘZYKA POLSKIEGO DLA OBYWATELI POLSKICH ZE ŚWIADECTWEM ZAGRANICZNYM
Obywatele polscy, posiadający świadectwo zagraniczne, są zobowiązani przedłożyć w procesie rekrutacji dokument potwierdzający znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej C1. Tu (kliknij) znajdziesz Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego określające, jakie dokumenty potwierdzają znajomość języka polskiego.
W przypadku nie posiadania takiego dokumentu, obywatel polski ze świadectwem zagranicznym jest zobowiązany uzyskać pozytywny wynik z egzaminu z języka polskiego organizowanego w Uczelni na poziomie C1. Jest on przeprowadzany w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji i ma formę testu on-line. Egzamin z języka polskiego odbywa się tylko raz w rekrutacji – nie przeocz tego terminu!
Pod tym linkiem znajdziesz regulamin tego egzaminu.
KROK 4 - WYNIKI Z PRZEDMIOTÓW KIERUNKOWYCH
Zaloguj się do IRK (wpisz Twój e-mail oraz hasło) lub jeżeli jesteś już zalogowany:
Przejdź do zakładki WYNIKI – wprowadź wyniki, ze świadectwa, ze wszystkich przedmiotów kierunkowych wymaganych na wybranym przez Ciebie kierunku studiów.
Tegoroczni maturzyści, pomijają tę zakładkę, aż do czasu otrzymania świadectwa maturalnego.
UWAGA!
PAMIĘTAJ! Koniecznie sprawdź, czy wpisane wyniki się zapisały w Twoim profilu. Jesteś odpowiedzialny za prawidłowość wyników umieszczonych w systemie i będziesz ponosić konsekwencje ich błędnego wprowadzenia.
KROK 5 - OPŁATA REKRUTACYJNA
Wysokość opłaty rekrutacyjnej wynosi 85 zł.
W przypadku cudzoziemców, których obowiązuje egzamin wstępny z wiedzy, opłata rekrutacyjna wynosi 100 zł.
W chwili, gdy Twój przelew zostanie zaksięgowany na rachunku uczelni, a u t o m a t y c z n i e zmieni się kolor zakładki OPŁATA na zielony, a należność się wyzeruje.
UWAGA!
KROK 6 - OGŁOSZENIE PIERWSZYCH LIST: RANKINGOWEJ I ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Gdy w IRK wypełnione zostaną wszystkie wymagane pola i wniesiona opłata rekrutacyjna – zakładki zmienią kolor z czerwonego na zielony. Od tego momentu osoba o statusie Zarejestrowany będzie oczekiwać na zmianę swojego statusu z Zarejestrowany na Kandydat.
UWAGA! zmiana statusu NIE DOKONUJE się AUTOMATYCZNIE po zapisaniu wszystkich zakładek. Statusy zmieniane i nadawane są przez komisje rekrutacyjne na posiedzeniu kwalifikacyjnym komisji. Po pozytywnej weryfikacji status z Zarejestrowanego zostaje zmieniony na Kandydat.
Komisja rekrutacyjne dokonuje również blokady edycji danych w profilu kandydata – wtedy na tle zakładek mogą pojawić się ukośne paski
.
Informacja o etapach postępowania rekrutacyjnego przesyłana jest na podany przez kandydata adres mailowy, a zmiana statusu widoczna jest na indywidualnym profilu kandydata w IRK.
Sprawdź, co oznacza dany status:
zarejestrowanyOsoba, która zarejestrowała się w systemie IRK i utworzyła indywidualny profil.kandydatOsoba z dotychczasowym statusem ZAREJESTROWANY, która dokonała prawidłowej, kompletnej i terminowej rejestracji w IRK, wpisała wyniki z przedmiotów kierunkowych, uiściła opłatę rekrutacyjną w pełnej wysokości na indywidualny rachunek bankowy z zachowaniem terminu płatności – zgodnie z warunkami i harmonogramem rekrutacji na dany kierunek, formę, poziom, język prowadzonych studiów oraz została umieszczona na liście rankingowej - co oznacza, że będzie brała udział w procesie rekrutacji. UWAGA! Dodatkowy wymóg w przypadku kandydatów ze świadectwem/dyplomem uzyskanym za granicą, aplikujących na studia w j. polskim: otrzymanie potwierdzenia ze strony uczelni o pozytywnej weryfikacji wgranych do IRK skanów dokumentów, wymaganych w rekrutacji wraz z tłumaczeniami oraz uzyskanie pozytywnego wyniku z wstępnego egzaminu z wiedzy (jeśli dotyczy) lub egzaminu z j. polskiego (jeśli dotyczy)zakwalifikowany do przyjęciaOsoba z dotychczasowym statusem KANDYDAT, aplikująca na studia w j. polskim, która na podstawie sumy punktów rekrutacyjnych i obowiązującego dla danego kierunku, formy, poziomu i języka prowadzonych studiów limitu, została umieszczona na liście osób zakwalifikowanych do przyjęcia, co oznacza, że osoba ta jest zaproszona przez komisję rekrutacyjną do złożenia oryginałów wymaganych dokumentów w ustalonym miejscu i terminie określonym we właściwym harmonogramie rekrutacji.poza rankingiemOsoba z dotychczasowym statusem ZAREJESTROWANY, która złożyła rezygnację z aplikowania na studia lub nie spełniła któregokolwiek z wymagań uprawniających do uczestnictwa w procesie rekrutacji, określonych w warunkach i harmonogramie rekrutacji na dany kierunek, formę, poziom oraz język prowadzonych studiów.nieprzyjętyOsoba z dotychczasowym statusie KANDYDAT lub ZAKWALIFIKOWANY DO PRZYJĘCIA lub PRZYJĘTY WARUNKOWO, która nie została przyjęta ze względu na: 1. nieuzyskanie wymaganej liczby punktów do przyjęcia (wcześniej KANDYDAT) lub 2. niezłożenie kompletu wymaganych dokumentów w komisji rekrutacyjnej (wcześniej ZAKWALIFIKOWANY DO PRZYJĘCIA) lub 3. nieuzupełnienie braków formalnych po uzyskaniu wezwania (wcześniej PRZYJĘTY WARUNKOWO) lub 4. nieuruchomienie kierunku (wcześniej PRZYJĘTY).przyjęty warunkowoOsoba z dotychczasowym statusem ZAKWALIFIKOWANY DO PRZYJĘCIA, która podczas składania dokumentów otrzymała wezwanie do uzupełnienia braków formalnych w określonym terminie. Na liście przyjętych jest oznaczona odpowiednim przypisem.przyjętyOsoba z dotychczasowym statusem ZAKWALIFIKOWANY DO PRZYJĘCIA lub PRZYJĘTY WARUNKOWO, która, po weryfikacji oryginałów dokumentów złożonych w terminie w komisji rekrutacyjnej, została przyjęta na studia.
Listy rankingowe, listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, listy osób przyjętych na studia (wpisanych na listę studentów) tworzone są w terminach określonych w harmonogramie rekrutacji, odrębnie dla każdego kierunku i formy studiów, w ramach obowiązujących limitów przyjęć oraz publikowane (tu kliknij) na internetowej stronie rekrutacji Uczelni i na tablicach ogłoszeń dziekanatu, według kodu rejestracyjnego ID kandydata z IRK.
UWAGA! Listy rekrutacyjne publikowane na stronie internetowej uczelni nie stanowią wiążącego wykazu, podawane są wyłącznie w celach informacyjnych. Dokumentem wiążącym są listy rekrutacyjne kandydatów zamieszczane na tablicach ogłoszeń przed dziekanatami właściwych wydziałów. Komunikat o wyniku postępowania rekrutacyjnego, wysyłany do kandydata w systemie IRK, ma charakter informacyjny i nie jest decyzją administracyjną.
W przypadku uzyskania przez kilku kandydatów najmniejszej, jednakowej sumy punktów uprawniających do przyjęcia na wybrany kierunek, formę i poziom studiów wyższych, zastosowane będzie następujące kryterium kwalifikacji:
Pierwszeństwo ma kandydat z wyższą liczbą punktów z egzaminu maturalnego/UEW/zaświadczenia o wynikach egzaminu ze wskazanego przedmiotu. Jeżeli mimo zastosowania takiej kwalifikacji liczba kandydatów przyjętych na kierunek lekarski lub lekarsko-dentystyczny przekroczy limit miejsc, wówczas na te kierunki na I rok studiów zostanie przyjęta mniejsza liczba kandydatów.
KROK 7 - ROZŁOŻENIE ODPŁATNOŚCI CZESNEGO NA RATY - STUDIA PŁATNE
Potwierdź w IRK, że zapoznałeś się z zarządzeniem o odpłatności za usługi edukacyjne.
Jeśli opłacasz studia – wybierz, czy będziesz wnosić opłatę roczną, czy w 2 lub 4 ratach oraz zaznacz swój wybór w IRK. Natomiast, jeśli możesz studiować bezpłatnie, wybierz opcję Nie dotyczy.
Przyjęci na I rok studiów, pierwszą opłatę (roczną, I ratę) wnoszą w terminie 3 dni roboczych od daty przyjęcia na studia. UWAGA! Dniem wniesienia opłaty jest dzień wpływu na konto bankowe Uczelni wskazane w Twoim profilu na Wirtualnej Uczelni.
W przypadku opłat wnoszonych w 2 ratach wysokość opłaty to kwota opłaty rocznej powiększonej o 2,5% i podzielonej na 2 równe raty:
I rata za semestr zimowy płatna w terminie 3 dni roboczych od daty podpisania umowy,
II rata za semestr letni płatna – do 15 lutego.
W przypadku opłat wnoszonych w 4 ratach wysokość opłaty to kwota opłaty rocznej powiększonej o 3,5% i podzielonej na 4 równe raty:
I rata płatna w terminie 3 dni roboczych od daty podpisania umowy,
II rata płatna do 15 listopada,
III rata płatna do 15 lutego,
IV rata płatna do 15 maja.
KROK 8 - SKŁADANIE DOKUMENTÓW I DOKONANIE WPISU NA I ROK STUDIÓW
Jeżeli otrzymałeś informację o zmianie Twojego statusu w IRK na ZAKWALIFIKOWANY DO PRZYJĘCIA, sprawdź (tu kliknij), czy znalazłeś swój ID na liście zakwalifikowanych do przyjęcia na studia.
Jeśli nie, to cierpliwie obserwuj następne listy zakwalifikowanych i odbieraj maile z informacjami o zmianie statusu.
Jeśli tak, to:
PAMIĘTAJ! Niedostarczenie kompletu dokumentów we wskazanym terminie jest równoznaczne z rezygnacją z przyznanego Ci miejsca na danym kierunku i zmianą Twojego statusu na NIEPRZYJĘTY.
UWAGA ! Jeśli zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na studia na kilku kierunkach, zdecyduj i wybierz jeden i pamiętaj, aby złożyć jak najszybciej, rezygnację z rekrutacji na pozostałych kierunkach, na które aplikowałeś – odblokuj miejsce i daj szansę kandydatom zainteresowanym tym kierunkiem. W następnym kroku znajdziesz informację, jak skutecznie dokonać rezygnacji. Adresy poszczególnych Komisji Rekrutacyjnych (kliknij tu).
Dostarczyłeś dokumenty? Gratulacje! Oficjalnie zostałeś studentem/studentką UMW!
KROK 9 - REZYGNACJA
Ze studiów można zrezygnować na każdym etapie procesu rekrutacji i jest to proces nieodwracalny.
Rezygnację można złożyć najszybciej, najskuteczniej, bezpośrednio przez IRK z indywidualnego profilu kandydata w IRK lub:
Jeżeli nie jesteś zainteresowany podjęciem studiów na kierunku/ach, na które aplikowałeś i chcesz zrezygnować z rekrutacji, poinformuj nas o tym jak najszybciej – dasz w ten sposób szansę innym kandydatom.
KROK 10 - OGŁOSZENIE LIST PRZYJĘTYCH
Po zakończeniu składania dokumentów ogłaszana jest (tu kliknij) lista osób przyjętych na dany kierunek oraz kolejne listy kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, aż do wypełnienia wszystkich miejsc na dany kierunek, formę i poziom studiów.
KROK 11 - KOLEJNY NABÓR
Jeśli nie udało Ci się dostać na wybrany kierunek w 1 naborze, to możesz starać się o przyjęcie na studia w kolejnym naborze. Po zakończeniu rekrutacji 1 naboru, w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji (tu kliknij), otwarty zostaje kolejny nabór na studia. Informacja o tym naborze i terminach jest publikowana harmonogramie rekrutacji, a także na internetowej stronie rekrutacji w zakładce News (tu kliknij) oraz komunikatach właściwego wydziału.
Rejestracja elektroniczna w IRK w kolejnym naborze obowiązuje wszystkich kandydatów, którzy nadal są zainteresowani podjęciem studiów na kierunku lekarskim.
Kandydaci, którzy brali udział w rekrutacji na studia i którzy w 1 naborze znajdowali się na liście rankingowej z liczbą punktów niekwalifikującą ich do przyjęcia, zobowiązani są do wybrania na swoim profilu w IRK kierunku studiów w 2 naborze i ponownego wpisania wyników z przedmiotów kierunkowych, dla każdego zadeklarowanego kierunku osobno. Ponadto nie wnoszą ponownie opłaty rekrutacyjnej, chyba że ubiegają się o przyjęcie na kierunek inny niż zadeklarowany w I naborze, z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy kandydat aplikował w II naborze na ten sam kierunek jednocześnie w formie stacjonarnej i formie niestacjonarnej, to opłata rekrutacyjna jest pobierana za formę kierunku wybraną w systemie IRK jako drugą. Natomiast kandydaci, którzy mimo zakwalifikowania do przyjęcia, nie złożyli dokumentów w KR w wyznaczonym terminie w 1 naborze lub złożyli rezygnację ze studiów, wnoszą ponownie opłatę rekrutacyjną.
Kandydaci, którzy nie brali udziału w rekrutacji na studia w 1 naborze, zobowiązani są do dokonania pełnej rejestracji w IRK, tj. założenia konta, poprawnego wypełnienia profilu, wybrania kierunku w II naborze, wpisania wyników z przedmiotów kierunkowych dla każdego zadeklarowanego kierunku osobno oraz wniesienia opłaty rekrutacyjnej.
Zasady wnoszenia opłaty rekrutacyjnej znajdziesz wyżej, w kroku 5.
Listy osób zakwalifikowanych do przyjęcia z kolejnych naborów na danym kierunku publikowane będą wyłącznie w sytuacji pojawienia się wolnych miejsc, z powodu rezygnacji osób wcześniej przyjętych na studia na danym kierunku. W przypadku nieuruchomienia kierunku ze względu na niewystarczającą liczbę przyjętych, opłata rekrutacyjna za 2 nabór będzie zwracana po zakończeniu procesu rekrutacji na podstawie wniosku złożonego w komisji rekrutacyjnej do dnia 15 października.
KROK 12 - REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA
Jeżeli uczestniczyłeś w postępowaniu rekrutacyjnym 1 i 2 naboru na studia stacjonarne i wynik Twojego egzaminu maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów został, w efekcie odwołania, podwyższony do liczby punktów kwalifikujących do przyjęcia na dany kierunek studiów, możesz wziąć udział w rekrutacji uzupełniającej.
W tym celu, po otrzymaniu dokumentu z OKE potwierdzającego zmianę liczby punktów na wynik kwalifikujący do przyjęcia: sprawdź z listą zakwalifikowanych, czy Twoja nowa punktacja kwalifikuje Cię do przyjęcia, złóż osobiście pisemny wniosek o przystąpienie do rekrutacji uzupełniającej we właściwej KR wraz z dokumentem poświadczającym poprawiony wynik uzyskany na egzaminie dojrzałości, wydanym przez OKE.
Po spełnieniu wszystkich wymogów zawartych w warunkach oraz w harmonogramie rekrutacji 2026/2027 możesz zostać przyjęty w ramach wolnych miejsc na dany kierunek studiów.
Jeśli nadal masz wąpliwości lub pytania ...
Jeśli nadal coś nie jest jasne lub nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie: